Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Bognár József - Sportpedagógia elmélet módszertan és gyakorlat

8.000 Ft
Menny.:
Cikkszám: K-SPE
Szállítási díj: 951 Ft

Ebben a 6 hazai egyetem 12 kiváló szerzője által írt, fantasztikusan gazdag tartalmú SPORTPEDAGÓGIA könyvben a sportra vonatkozó fontos pedagógiai tudnivalók korszerű szemléletben, a modern tudományosság elvei szerint összegződnek mind elméleti, mind módszertani és mind gyakorlati megközelítésben. A leendő testnevelő, edző és más sportszakember a saját tevékenységi körében a szakmai munkáját megszabó normákat és cselekvési lehetőségeket ismerheti meg belőle, segítségével ráláthat a sportbeli tevékenységek bonyolult sporttudományos és pedagógiai összefüggéseire, megértheti saját szerepét a sportoló ember és szélesebb értelemben a társadalom fejlesztésében.

Kinek készült, kinek szól ez a könyv? Röviden: az edzőkön és testnevelőkön kívül a nem oktatással foglalkozó sportszakemberek (sportvezető, a sportszervező, a sportmenedzser, a rekreációs szakember, a sportpszichológus stb.) is megtalálhatják a maguk számára releváns sportpedagógiai tudást megalapozó fejezeteket e könyvben.

szerzők hat hazai, sportszakemberképző felsőoktatási intézmény kiváló szakemberei, így a korszerű elmélet, a tudományos megközelítés, valamint az erre épülő problémacentrikus szemlélet mind könnyen értelmezhetővé és a gyakorlatban jól használhatóvá válik. A sportpedagógia a neveléstudomány és a sporttudomány olyan közös metszéspontján helyezkedik el, mely kifejezetten fejlesztő céllal egyrészt a sportban folyó nevelőmunka elméletét és gyakorlatát vizsgálja, másrészt a sporttevékenységre épülő célokat és erre épülő szisztematikus tevékenységeket foglalja magában.

Ismert, hogy az egymáshoz szorosan kapcsolódó értelmi, érzelmi, szociális és pszichomotoros tanulás eredményeképpen fejlődhet optimálisan a fiatalok öntevékenysége, szokás- és tevékenységrendszere, valamint ezek együttes jelenléte vezethet a sporttevékenység tökéletesítéséhez, a teljesítmény javulásához. A sporttevékenység során megmutatkozó problémakörök mind teljesebb megértése felé vezető úton a sport színterei szerint elsősorban a versenysportot, a szabadidősportot és a fogyatékosok sportját érdemes megkülönböztetni. Ez a megközelítés az életkorra, fejlettségi- és képességszintre épülő pedagógiai módszereket, eszközöket és értékelést is kiemelten kezeli, illetve célja a pozitív szokásrendszerek élethosszig tartó fenntartása.

A könyv tartalomjegyzéke

  • A sportpedagógia fogalomrendszere
  • Személyiség- és jellemfejlesztés a sporttevékenységben
  • A sportszakember szerepei és feladatkörei
  • A kommunikáció és konfliktus szerepe a sportszakember munkájában
  • Az edzéstervezés pedagógiai rendszere
  • Tehetséggondozás a sportban
    • A tehetséggondozás alapvetései
    • Tehetséggondozás a sportakadémiákon
    • A hosszú távú sportolófejlesztési program
  • A sport és egészség főbb kérdéskörei
  • A szabadidősport, mint a nevelés speciális színtere
  • Speciális élethelyzetben élők sportja és adaptív mozgásos rekreáció
  • A sportpedagógia kutatásmódszertani jellemzői
Nem értékelt

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!